Британско семейство се сблъска с инспектор-менте в софийски трамвай

Екип на “Здравей, България” се натъкна на куриозен случай – контрольори-менте. Двама английски граждани за малко да бъдат глобени от лъжлив инспектор в Столичния градски транспорт. 

 

Джим и съпругата му Триш избират България за свой нов дом преди шест години. От няколко месеца вече са в София и са влюбени в страната ни. Джим дори изпращал писма до британските медии, за да протестира срещу антибългарската кампания на Острова. Пътуването с трамвай било едно от любимите им занимания тук, докато една случка не променила това. Били изгонени от контрольор, въпреки че и двамата имали билет.

 

„Пътували сме из цяла София с трамвай. Живеем тук от 15-16 месеца и това е първият проблем, с който се сблъскваме”, казва Джим. „Почувствахме се доста зле от това. Мисля, че инспекторът също се е почувствал по този начин. В София има много туристи и това е възможност да оставиш добро впечатление у посетителите. При нас не се получи”, допълва съпругата му Триш.

 

Британците искали да се повозят на новите трамваи по линия номер 1. Както всеки път, перфорирали билетите си, затова така и не разбрали защо проверяващият започва да вика и да се държи агресивно. По-късно от свои приятели Джим и Триш разбират, че са продупчили два билета от един талон, което не е позволено. Въпреки това не разбират поведението на човека, представил се за контрольор.

 

„Той би трябвало да носи някакъв лист на английски, на който да пише: “това са правилата”. Без такова нещо винаги ще има спор. Поиска ни 20 лева, после каза 100. Ние дори нямахме идея защо ни иска тези пари.  Ако каже: “не може да ползвате два билета от един талон”, добре, приемаме го, но поведението му беше: платете ми, платете ми, платете ми”, заяви британецът.

 

И двамата знаят правата си на потребители в ЕС, затова заедно тръгваме към Центъра за градска мобилност, където ще подадат жалба.

 

„Беше  нормално пътуване, докато контрольорът не се качи. И преди сме се возили, знаем какво да правим: аз му дадох моя билет, Триш му даде нейния. И после човекът направо избухна, беше ядосан. Ние нямахме идея защо, тъй като сме си платили”, казва Джим. Жена му Триш добавя: „Бях разочарована на фона на всички усилия, които полагам да съм добър жител на София. Не знаех какво нередно съм направила, а неговият гняв беше прекалено голям в сравнение с малкото престъпление”.

 

Семейството е готово да ни даде урок по това как се действа в подобни ситуации. Жалбата вече е приета.

 

„Ако бяха с електронна карта, щяхме да разберем веднага кой ги е проверявал. Те са били с билети затова предоставяме видеотека на контрольорите, по което те да ни посочат лицето, от което се оплакват, да проверим и ако се наложи, ще направим среща”, заяви пред екипа ни Красимира Сапунджиева от Центъра за градска мобилност.

 

Джим и Триш изкарват около половин час в опит да разпознаят контрольора, но това така и не се случва. По-късно става ясно, че мъжът, който ги проверил, нямал нито отличителни знаци, нито документ. Оказва се, че двамата са жертви на контрольор-измамник.

 

„След подробно изясняване на случая от тяхна страна стана ясно, че може би става дума за човек, който не е от градския транспорт: те винаги ходят по двама, носят отличителни знаци, а този е бил само един. Не е имал устройство, няма го във видеотеката. Съжаляваме, че са имали такъв инцидент”, казва служителката на Центъра за градска мобилност.

 

Това обаче няма да спре Джим и Триш да пътуват и занапред. Британците си тръгват доволни, тъй като са получили извинение за случилото се. Мнимият контрольор обаче все още броди сред нас.

 

Вижте всичко по темата във видеото.