Шефът на Александровска болница коментира последните промени в законодателството

 

Пациентите не си дават сметка какви усилия полагат българските лекари да дават това, което пациентите очакват. Българските лекари  идват преди нощна смяна и си тръгват след нощна смяна, те не излизат в отпуска, защото няма кой да ги замества, никой не си дава сметка какви усилия коства това”, коментира в „Събуди се” директорът на Александровска болница д-р Костадин Ангелов. 

Още по темата

 

Съгласно приетите от Народното събрание промени в законодателството при системна неудовлетвореност на пациентите от оказаните медицински дейности, здравната каса може да прекрати договор с определено лечебно заведение.

 

„Според мен няма болница и няма клиника, в която да няма кутии за оплаквания и сигнали до болницата. И в момента съществува такава възможност. Ние винаги сме реагирали на сигнали от пациенти, когато става дума за нещо съществено, но обикновено пациентите не се жалват от качеството на медицинската услуга. Те търсят отношение – усмивка, хваната ръка, те търсят разбиране”, каза още д-р Ангелов, който подкрепя идеята да има обратна връзка с пациентите.

 

„Ако пациентите не харесват една болница, тя няма бъдеще”, убеден е д-р Сотир  Марчев, директор на Специализираната болница за активно лечение по кардиология в Плевен.   „Аз уволнявам за лошо отношение към пациента”, подчерта той.

 

„Това е още една барикада между лекари и пациенти”, коментира обаче проф. Милан Миланов от УМБАЛСМ „Пирогов”.