Според клиентите на авиокомпанията тя е продала повече билети, отколкото са местата в самолета

Българи бяха блокирани на летището във Франкфурт повече от 24 часа. По думите им причината за огромното забавяне са големите опашки на гишетата за проверка.

„Групата беше от около 35 души, като между нас имаше хора с малки деца и такива, които скоро бяха претърпели операции”, разказа потърпевшият Даниел Братанов.

Пътниците се оплакват и от реакцията на авиокомпанията. „Не ни беше предложено никакво обезщетение. Не ни беше предложена нито храна, нито допълнителна възможност за придвижване. Всеки трябваше да се спасява по единично”, каза още Братанов.

Напрежение на Самотраки: Блокирани туристи негодуват срещу организацията по извозването

Според клиентите на компанията тя е продала повече билети, отколкото са местата в самолета. "Възможно е това да е една от причините гейтът да бъде затворен, въпреки че съвсем спокойно можеше да ни качат в буса”, каза пътничката Димитрина Величкова.

От Европейския потребителски център се опитаха да обяснят случилото се.

„Има различни хипотези, при които пътниците могат да бъдат оставени извън борда на авиокомпаниите. Една от тях е, че е възможно да има повече пътници, отколкото са местата в самолета. Авиокомпанията най-често търси доброволци, които да се откажат от пътуването срещу определени облаги, като например точки, допълнително заплащане, някакъв вид други преференции, ако са редовни пътници”, обясни Соня Спасова от Европейския потребителски център.

Самолет на българска авиокомпания закъсня с над три часа в Тел Авив

Част от потърпевшите вече са потърсили правата си пред съответните органи. Един от възможните изходи е предявяване на претенция за обезщетение, което започва от 250 евро, в зависимост от дължината на полета и разстоянието.

Стажант-репортер: Дилян Калчев

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

 
  1. Получавайте най-важното от деня в пощата си

    Имейл адрес