4 общини искат участъци от републиканската пътна мрежа да бъдат освободени от винетна такса

Наличието на тол камери не означава автоматично глобяване, обясни пред NOVA регионалният министър Петя Аврамова. По думите й в населени места няма да има санкции. Всяка община, която иска да освободи платените си пътища, може да подаде заявления в пътната агенция. Условието обаче е самата община да поддържа пътя.

По данни на пътната агенция към момента 4 общини са подали искане участъци от републиканската пътна мрежа да бъдат освободени от винетна такса - това са Варна, Доспат, Кюстендил и София.

Аврамова: Проблемът с винетките дойде заради липса на комуникация

Според пътната агенция формално заявлението на Столичната община за тези участъци е постъпило в АПИ вчера, но то било предшествано от дълги преговори. Що се отнася до разчетите на столицата - общината вече е направила грубите си сметки колко ще струва поддръжката на тези пътища.

Сметки на Столичната община показват, че  освобождаването на пътища от винетна такса щяло да струва около 500 000 лева. „Споразумението го готвим, подали сме заявлението и документите. Трябва да има решение на Министерски съвет, но така или иначе ние сме стигнали до пълен консенсус”, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова.

На пътната агенция поддръжката на тези участъци струвала около 8 и половина милиона лева на година. „Това не означава, че общината ще поеме цялата тежест. След като анализираме приходите от тол системата, ще се произнесем”, допълни Георги Терзийски.

Борисов към шефа на АПИ: Защо ми правите тези номерца? (ВИДЕО+СНИМКИ)

Напрежението, до което доведоха винетките, регионалният министър определи като липса на комуникация между АПИ и районите на София. „Не се подвеждайте по наличието на камери за това, че ще бъдете глобени”, обясни регионалният министър Петя Аврамова.  

Междувременно крайградските линии от Столичния автотранспорт от първи март ще бъдат таксувани за изминато разстояние. „5 ст. дори да плаща градският транспорт за тол система, това също е недопустимо. Подобна практика няма никъде в Европа”, смята независимият кандидат Борис Бонев.

„Аз не искам да вярвам, че за пореден път софиянци и тези, които ползват масовия градски транспорт, ще трябва да платят цената на това решение”, добави Калоян Паргов от БСП.

Борисов към шефа на АПИ: Защо ми правите тези номерца? (ВИДЕО+СНИМКИ)

Според кмета на София допълнителните разходи на общината нямало да повлияят върху цената на билетчето. „Водят се разговори, доколкото разбрах от парламента, ако е възможно градските автобуси да се освободят. Аз бих подкрепила такова решение, ако не - Столичният автотранспорт ще направи разчетите и ще плаща таксите”, каза Фандъкова.

На този етап разчетите за толуване показвали малко над 200 000 лева годишно. „Около 18 000 км дневно по всички линии, които касаят толуване, или 12 500 км дневно за дните, които са празник и предпразник”, разясни Зафир Зарков.