Според него това се е случило през 2017 година

Авторитетен физик от Харвардския университет твърди, че космическият обект Оумуамуа, който премина през 2017 г. през Слънчевата система, е "първият признак за интелигентен извънземен живот", съобщи АФП.

Телескопът "Хъбъл" засне разпадането на кометата Атлас (СНИМКА)

Приличащият на пура космически обект развълнува много астрономите и мнозина го приписаха на извънземен интелект. Ави Льоб, който ръководи катедрата по астрономия в Харвардския университет, е пламенен защитник на тази идея, която развива в книга, публикувана по цял свят.

"Ако имам право, това ще е най-голямото откритие в историята на човечеството" - заявява той в рекламата на френския му издател "Сьой".

Телескопът „Хъбъл” засне „летяща чиния” (СНИМКА)

Ави Льоб е специалист по черни дупки. В "Първият признак за интелигентен извънземен живот" той се връща към откриването на Оумуамуа през октомври 2017 г. Космическият обект е с дължина 400 м и широчина 40 м. Засича го телескопът Pan-STARRS1 на Хавай. Скоростта му е толкова голяма, че може да идва от далечна звезда.

Класифициран е като астероид, но след това екип на Европейската космическа агенция го определя като комета, изхвърлена от друга звездна система. Тази хипотеза не допада на Ави Льоб, защото не обяснява силното ускорение, нито факта, че няма опашка и газове.

НАСА показа снимка на Ултима Туле (СНИМКА)

Затова заедно с още един специалист от Харвард той публикува статия в сп. "Астрофизикал летърс", в която развива теорията, че Оумуамуа може да е единствено сонда, изпратена от извънземна цивилизация. Тя събира много критики. Днес "дебатът продължава по липса на ясни доказателства", пише Ави Льоб и "каквото и да бъде констатирано, Оумуамуа си остава аномалия".

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.
Източник: БТА