Европейските автомобилостроители се противопоставиха на стандарта "Евро 7"

Страните от ЕС обсъждат компромисен проектозакон за правилата за емисии от нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, който смекчава ограниченията, мониторинга и закъсненията от установената дата за влизане в сила на регулациите. Това се посочва в документ, цитиран от Ройтерс.

ЕС затяга постепенно ограниченията за емисиите от превозните средства от въвеждането през 1992 г. на първите регулации, известни като "Евро 1". ЕК предложи последните стандарти "Евро 7" през ноември миналата година. Европейските автомобилостроители се противопоставиха на "Евро 7", твърдейки, че тези най-нови стандарти ще костват много, а ползите за околната среда ще са незначителни. Те се аргументират с продажбите на нови автомобили, емитиращи въглеродни емисии, които ще бъдат забранени през 2035 г. Смятат, че ще е по-добре фокусът да е върху инвестиции за увеличаване на производството на електрически автомобили, за да се посрещне бъдещото търсене.

ТРАНСПОРТЪТ В ЕВРОПА: Автомобилът остава царят на пътуването

Испания, която председателства ЕС на ротационен принцип, се надява да представи компромисен законопроект на Съвета по конкурентоспособност идната седмица, но страните все още не са се споразумели, заявиха дипломатически източници. В представения от Испания законопроект крайните срокове за въвеждане - до средата на 2025 г. за автомобили и до средата на 2027 г. - за камиони, ще бъдат изместени. Автомобилите и камионите ще трябва да отговарят на изискванията 24 месеца след влизането в сила на регулацията и 48 месеца за автобуси и камиони над 3,5 тона. Франция, Италия и Чехия са сред осемте страни, които настояват за смекчаване на ограниченията от ЕС.