Снимка: iStock
"Чувствах се като част от багажа", споделя жена с увреждания, ползвала услугите ѝ
Федералното правителство налага глоба от 50 милиона долара на American Airlines, след като междуведомствено разследване разкри повтарящи се нарушения на правилата, свързани със сигурността на пътниците с увреждания, придвижващи се с помощта на инвалидни колички. Разследването на Министерството на транспорта, подпомогнато от отдела за граждански права на Министерството на правосъдието, установи, че американската компания е извършила „многобройни сериозни нарушения“ на правилата между 2019 г. и 2023 г.
Пилот почина по време на полет до Истанбул
При обявяването на глобата министърът на транспорта Пийт Бутиджиг каза пред репортери, че авиокомпанията е повредила хиляди инвалидни колички и не е успял да осигури адекватна помощ на пътниците с увреждания, причинявайки значителни проблеми с безопасността и неудобство за клиентите.
Wheelchair users have been trying for ages to raise awareness about their wheelchairs being broken so often when they fly, and the devastating impact this has on them. @AmericanAir baggage handlers decided to give a demonstration of how much they enjoy breaking them 😡 pic.twitter.com/jQvILpTRyQ
— Becca Peter (@DefectiveBecca) November 20, 2023
„Една пътничка каза: „Накараха ме да се чувствам като част от багажа, затова вече не се качвам на самолет“, каза Бутигиег. "Изводът е, че ерата на толериране на лошото отношение към хората в инвалидни колички в самолетите приключи“, добави той.
„Тези проблеми не са уникални за American Airlines и твърденията за неправилно боравене с инвалидни колички и неадекватна помощ на хора с увреждания са твърде чести. Започнати са активни разследвания на подобни нарушения и в други американски авиокомпании“, се казва в съобщението на Министерството на транспорта.
Редактор: Мира Мирчева