"Основната заплата на водачите е 2015 лева. 4000 лева става с 80 часа извънреден труд", обясни Георги Панайотов от КТ "Подкрепа"

Докога ще продължи недоволството, което остави столицата без наземен транспорт? Ще отстъпят ли синдикатите и ще прекратят ли протеста? Коментар на темата в студиото на „Здравей, България” направиха председателят на КТ "Подкрепа" в Столичния електротранспорт Георги Панайотов и  председателят на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ Александър Шопов.

Представителите на синдикатите поднесоха своите извинения към всички софиянци за причиненото неудобство, но подчертаха, че протестът е „висша форма на демокрация”. Шопов обясни, че многократно са предупреждавали по време на срещи Столичната община, че ще се стигне до подобно развитие на ситуацията заради натрупаното напрежение сред служителите на градския транспорт.

Трети ден без наземен транспорт в София, метрото продължава работа

Надяваме се още преди обяд да има среща със Столичната община. Няма да чакаме понеделник. От снощи провеждаме разговори и се опиваме да уредим среща. Понеделник е  прекалено късно”, категоричен беше синдикалистът от КНСБ. И допълни, че ако срещата с представители на Столичната община е в понеделник – наземен градски транспорт дотогава няма да има.

Панайотов обясни, че основната заплата на ватманите, тролейбусните шофьори и на водачите на електробуси е 2105 лева. Той подчерта, че сумите, с които се спекулира в обществото - от порядъка на над 4000 лева в някои случаи, се получават след положен извънреден труд от 80 часа и дълъг "клас прослужено време". 

Синдикалистите посочиха, че извънредният труд е много в столичния градски транспорт. "Над 40% от персонала е в предпенсионна възраст. Нормално е хората да имат по 25-30-35 години трудов стаж", обясни Шопов. 

Целия разговор гледайте във видеото.

Редактор: Станимира Шикова