Кризата и все по-голямото предлагане на разнообразни кредити и варианти за просрочено плащане родиха нова професия - тази на професионалния длъжник...
Кризата и все по-голямото предлагане на разнообразни кредити и варианти за просрочено плащане родиха нова професия - тази на професионалния длъжник.
В същото време броят на лошите кредити расте значително и вече всеки пети е необслужван, алармират от БНБ.
Най-често професионалният длъжник се възползва от стоки на просрочено плащане - телевизори, лаптопи, перални. Веднъж получил новата придобивка, забравя, че все още не е негова.
Така натрупва задължения, които не погасява. Номерът може да мине за няколко месеца. Докато не се появи професионалният събирач на задължения. Тогава започвате да получавате писма като това, а след две седмици и следното обаждане.
Гавраил Хрусанов е адвокат в компания за събиране на вземания. Признава, че в кризата работата му се е увеличила значително, а клиентите са най-различни.
Много често е трудно да влезеш в контакт с длъжника заради фалшиви телефони или използване на предплатени карти.
Николай Георгиев от София вече е жертва на т. нар. финансово робство. Има два кредита – за апартамент и кола. Сега има нужда от нов хладилник, но е преценил, че ще се въздържи да го вземе на изплащане.
Така, за да избегнете среща с професионални бирници или дори да стигнете до съд, направете си добра сметка преди да се впуснете в нова покупка на изплащане.