Новината съобщи председателят на Надзорния съвет

Nielsen Admosphere Bulgaria, в сътрудничество с изследователската агенция IPSOS, реализира проект за изследване на радио аудиторията в България. Изследването, което е национално представително, се провежда от началото на 2015 г. чрез 1 000 интервюта месечно. Данните от първите три месеца ще бъдат достъпни в началото на април, като след това ежемесечно ще бъдат допълвани с нови 1 000 интервюта. Заедно с данните потребителите ще разполагат и с аналитичен софтуер на IPSOS, който е добре познат на голяма част от пазара. Първите договори с някои от най-големите радиа вече са факт. Клиентите на компанията, които купуват данни за ТВ аудиторията, ще получават до края на годината безплатно данните за радио аудиторията.

 

Новината съобщи председателят на Надзорния съвет на Mediaresearch Владимир Комар по време на специално събитие за новото име на компанията. На събитието присъстваха също Кириакос Кириаку - Изпълнителен директор в Nielsen за Централна и Източна Европа, Тереза Шимечкова – председател на Съвета на директорите на Mediaresearch, Иван Генчев – Изпълнителен директор на Nielsen Admosphere Bulgaria и Томаш Бичик – Директор бизнес развитие в Mediaresearch.

 

„Проектът в България стартира преди три години. Извървяхме дълъг и много труден път, като с всяко преодоляно препятствие решимостта ни да изградим една наистина професионална и независима система за измерване на телевизионната аудитория в страната ставаше все по-голяма”, заяви Кириакос Кириаку. „Днес имаме повод да празнуваме и това не е само новото име на дружеството. След като национално представителният ни пийпълметричен панел функционира безпроблемно повече от година, е време да навлезем в нова фаза от нашето развитие. Имам предвид реализацията на нашите следващи планове и мисията ни на този пазар”, отбеляза още изпълнителният директор в Nielsen за Централна и Източна Европа.

 

На свой ред Тереза Шимечкова допълни: „Вече дискутираме с нашите клиенти възможностите за предоставяне на услуги с нова добавена стойност, които биха отговорили на техните нужди и бизнеса им. Имаме и разработени планове за прилагане на две нови функции към нашия TAM проект: „Time-shifted audience” (отложено гледане) и „Лайфстайл” проучвания. Този тип проучвания ще обогатят демографските критерии с поведенчески такива, което би могло да бъде много ценно за определени рекламодатели. Ще дадем зелена светлина на тези проекти, веднага след като разберем, че на пазара има реално търсене”.

 

„Една от най-горещите теми на медийните пазари в света е измерването на телевизионно съдържание и видеорекламни кампании на повече устройства (multiscreen measurement). Ние нямаме намерение да изоставаме от световните тенденции и, честно казано, това не ни е позволено, след като бяхме приети в семейството на Nielsen”, заяви по време на събитието Томаш Бичик, Директор бизнес развитие в Mediaresearch. Той коментира още: „Nielsen е световен лидер не само като доставчик на данни за телевизионната аудитория, но също така в разработването на технологии и методики за измерване гледаемостта на няколко устройства. Вече си сътрудничим с компании като Gemius, занимаващи се с измервания на аудиторията в интернет пространството. В процес на реализация е пилотен проект, имащ за цел да даде отговор на въпроса как най-добре могат да бъдат обединени или синтезирани данни за измерената интернет аудитория с данните за ТВ аудиторията от пийпълметричния панел. Съвсем скоро ще предложим на чешкия пазар „крос-межърмънт” проучвания. След приключване на пилотния проект ще направим същото предложение и на българския пазар”, заяви още той.

 

„В България Nielsen е пазарен лидер в изследването на продажбите в търговската мрежа (ритейл одита)”, отбеляза Томаш Бичик. „Наскоро започнахме дискусия как да се разработи продукт, комбиниращ данни за реализираните на продажби с данни за проведените рекламни кампании. Целта е да предложим на рекламодателите нова добавена стойност към продуктите, използвани за оценка на ефективността от рекламните кампании. С други думи, след като веднъж получим информацията кой, къде, кога и какво е видял, ще можем да изследваме дали съществува някаква корелация между неговата осведоменост и реализираните продажби. Идеята е да помогнем за по-ефективното инвестиране на рекламните бюджети”, обясни още Томаш Бичик.