От напитки до ароматизирани торби за боклук
Ярката реколта от тикви изглежда заема специално място в сърцата, умовете и портфейлите на американците. От популярни напитки до торби за боклук с аромат на тиква. Данните на Nielsen разкриват, че американците харчат около половин милиард долара за продукти от тиква всяка година.
Съобщава се, че само Starbucks продава 20 милиона тиквени лате напитки годишно. Според кафе гиганта силно предпочитаната напитка с вкус на тиква е спечелила на компанията най-добрата й седмица за продажби за всички времена, когато напитката е била повторно представена на феновете на 30 август.
Пясъчна буря покри няколко града в САЩ (ВИДЕО)
Но какво предизвиква това внезапно увлечение по тиквите всяка есен?
„Няма никаква практическа причина да слагате тиква в чашата си с кафе, да я слагате на предния стол и да я слагате в пая си“, каза Синди От, автор на „Тиква: Любопитната история на една американска икона. „Но тези съвременни традиции всъщност датират от много по-стари времена в американския живот.“
Използвайки голям брой източници, включително вековни песни, картини, готварски книги и други, От успя да проследи любовта на Америка към тиквите чак до ранните дни на нацията.
„Самите американци не могат да кажат защо харесват тиквата, но знаете, затова направих проучването.“
Баницата е сред най-вкусните ястия на света
В книгата си От описва възхода на тиквата от лошата ѝ репутация по време на колониалните американски времена до популярността ѝ в наши дни.
„Просто харесвам цялата атмосфера и естетика на тиквите. За мен тиквата е част от есента“, каза 20-годишният Кокот. Въпреки че студентът признава, че знае малко за дългата история на зеленчука в Америка.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Мартин Николов