Ще се следят и пазарите, уверяват от Комисията за защита на потребителите

„Комисията за защита на потребителите извършва интензивни проверки в търговската мрежа и онлайн пространството във връзка с предстоящите Великденски празници. Контролният орган следи за коректността при анонсирането и провеждането на характерните за този период кампании за намаления и промоции”, заяви председателят Димитър Маргаритов в предаването „Седмицата” по „Дарик радио”.

По темата

„В обхвата на нашите проверки попада и възможността да се установи произходът на продукта. В противен случай следва санкция. При първоначално нарушение тя е до 30 000 лв., а ако при последваща проверка установим, че отново се прилагат такива нелоялни практики, може да стигне и до 50 000 лв.”, посочи Маргаритов.

А как ще следят за нелоялна търговска практика?

„По закон търговецът е длъжен да е продавал стоката на старата цена поне 30 дни преди намалението. Когато по документи установим, че е вдигнал цената няколко дни преди намалението, това е нелоялна търговска практика”, добавя Димитър Маргаритов.

А какво е положението по Черноморието преди откриването на летния сезон?

„Има издадени заповеди за временно затваряне на туристически обекти поради липса на категоризация, както и случаи на несъответствие на степента на категория на даденото заведение или хотел и качеството на предлаганите в тях услуги”, каза Маргаритов.

И добави: „За предстоящия летен сезон обмисляме варианти за някакъв тип виртуални приемни или изнесени телефони, които да бъдат поставени до плажа, чрез които туристите да се свързват с нашия колцентър. Както обикновено, ще прегрупираме силите си и ще бъдем навсякъде, където сме необходими и можем да бъдем полезни”. 

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.