Това показва проучване на социологическа агенция „Тренд”
„От месец юни, когато отново започнахме да правим проучвания лице в лице, задавахме един и същ въпрос. Целта беше да видим до колко хората искат или не искат връщането на част от мерките – тези от март, април и май. През октомври 50% от хората казват, че не искат възстановяване на мерките”. Това обяви социологът от „Тренд" Димитър Ганев в студиото на „Здравей, България”.
"Тренд": 5+2 партии в следващия парламент
Данните са от проучване на социологическа агенция „Тренд”. То е проведено по поръчка на „24 часа”. Реализирани са 1008 ефективни интервюта с респонденти на възраст 18+. Методът на регистрация е пряко полустандартизирано интервю „лице в лице”. Периодът на провеждане е 3-10 октомври.
„По принцип наблюдаваме и други данни социологически данни за COVID-19. През март определено уплахът беше по-голям. Вероятно това се дължи на факта, че това беше непознат вирус, не че в момента статистиката изглежда много по-добре като смъртност на случаите”, каза още той.
Българите - разделени за евентуалната смяна на лева с евро
В проучването са изследвани и политическите нагласи на българите.
„През август и септември се наблюдаваше тенденция на ерозия, спад в обществената подкрепа към управляващата партия и ръст в доверието към т.нар. „извънпарламентарна опозиция” най-вече в лицето на „Има такъв народ” и „Демократична България”. През октомври отбелязваме някаква форма на стабилизация на тези нива от септември месец”, коментира Ганев.
Изследването е проведено от социологическа агенция „Тренд” по поръчка на „24 часа”. Реализирани са 1008 ефективни интервюта с респонденти на възраст 18+. Методът на регистрация е пряко полустандартизирано интервю „лице в лице”. Периодът на провеждане е 3-10 октомври.
Целия разговор гледайте във видеото.
ВСИЧКО ЗА КОРОНАВИРУСА У НАС И ПО СВЕТА ЧЕТЕТЕ ТУК
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.