Причината за недоволството е липса на колективен трудов договор
Шофьорите в столичния автобусен транспорт излизат на стачка в петък. Недоволството ще започна към 5 часа сутринта. Става дума само за шофьорите, които членуват в транспортния синдикат към КНСБ. 26 автобусни линии (номер 102, 83, 11, 54, 42, 64, 111, х9, х10, 63, 84, 77, 304, 260, 108, 802, 805, 803, 56, 44, 47, 49, 59, 61, 66 и 107 ) няма да работят за неопределен период, тъй като около 90 автобуса, които ги обслужват, няма да излязат от гаражите. Причината за недоволството - липса на колективен трудов договор. По техни думи общинското дружество саботира преговорите.
„Договарянето на колективния трудов договор, който е одобрен от общото събрание между двете синдикални организации - КНСБ и КТ „Подкрепа” и работодателят трябва да даде ход на преговорите. До момента той отказва да стартира процеса на преговори”, каза вицепрезидентът на КНСБ Тодор Капитанов.
От днес: Променят движението заради ремонта на ул.„Опълченска”
От Съюза на транспортните синдикати, които също имат членове в Столичния автотранспорт няма да подкрепят протеста. По техни думи КНСБ пречат преговорите за колективно договаряне, демонстративно тръгвайки си от тях.
„ФТС е напуснала преговорите без ясни аргументи защо не приема на масата за преговори организация, която е легитимна, доказала се”, посочи общинският съветник от ГЕРБ-СДС Екатерина Йорданова.
Третият синдикат в казуса е КТ „Подкрепа”, които твърдят, че не участват в спора между двете страни, но категорично не застават на страната на КНСБ.
„Проблемът, така, както го описва едната синдикална организация, която ще проведе протеста, не е съвсем така. Това е спор между две синдикални организации. Това е братоубийствена война, която аз призовавам синдикатите да спрат”, заяви общинският съветник от „БСП за България” Ваня Григорова.
Въпреки твърденията на другите две синдикални организации, от КНСБ не отстъпиха от твърденията си, че не те пречат на провеждането на преговорите.
„Ние си тръгнахме от преговорите, защото не остана с кого да преговаряме, какво да правим там”, посочи Тодор Капитанов.
В позиция от столичния автотранспорт твърдят, че дружеството не създава пречки, а спорът е между синдикатите.