IAB България обяви резултатите за българския онлайн пазар през 2016 г.
През 2016 година онлайн пазарът у нас е отбелязал ръст от 27%, като нетните приходи от реклама са достигнали 87 милиона лева. Това стана ясно от обявения доклад за онлайн реклама на IAB България (The Interactive Advertising Bureau) по време на седмия пореден IAB Forum, който традиционно събира специалисти от дигиталния бранш у нас.
Рекламите вече не са само в традиционните медии, а навлизат все повече в персоналните устройства на потребителите. Обявените данни от IAB България показват, че през миналата година най-голямо увеличение има при мобилната реклама, която е нараснала с 85% и е генерирала 2,7 милиона лева нетни приходи.
Традиционно най-голям дял от общите нетни приходи за интернет реклама продължава да държи дисплей рекламата с 25%. Приходите от видео реклама на локалния пазар са се увеличили със 7% и това е генерирало 6,8 милиона лева нетни приходи.
И тази година от IAB България обявиха кои са най-големите рекламодатели у нас. В тези резултати драстична промяна не се наблюдава – традиционно най-големите рекламодатели са в сферата на потребителските стоки, финансовите услуги и телекомуникациите.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.
Редактор: