Предстои да се изземат всякакви записи от наличните камери

Случаят е особено тежък, има образувано досъдебно производство на 35-годишния Михаил Куртев за тежката катастрофа в София на 11 юли. Кръвната проба показва, че алкохолът е бил 1,5 промила, а дрегерът е показал 1,89 промила. Дали е бил на работа и дали е возел клиент не може да се каже, защото това е предмет на експертиза”, заяви зам.-началникът на „Пътна полиция” към СДВР Иво Писанов.


Предстои да се изземат всякакви записи от наличните камери. Писанов обясни, че не може да се определи точното количество на изпит алкохол, защото отчетените промили зависят от издръжливостта на всеки организъм, от килограмите и много други фактори.


„В нашите регистри от 2007 до 2011 г. лицето има 7 наказателни постановления, сред които и шофиране в нетрезво състояние. Оттогава няма никакви нарушения. Като шофьор на такси няма сериозни нарушения до вчера. Има няколко фиша за неправилно спиране и престой, и неизрядни документи”, съобщи още Писанов.


От КАТ предлагат да бъдат предприети няколко спешни промени, като например всяка таксиметрова фирма да изисква удостоверение от Пътна полиция за статута на водачите. В момента това не е задължително по закон, а по желание на таксиметровите фирми. Информация за служителите си са предоставили 36 фирми. Направена е много мащабна проверка, като в някои от фирмите са открити водачи, които шофират с отнети книжки, съобщи БГНЕС.


От началото на годината са проверени 1338 водачи, издадени са 116 наказателни акта и 766 фиша. За сравнение през цялата минала 2012 г. са съставени 1479 акта и фиша. Стана ясно и че за всяко извършено нарушение Михаил Куртев е изтърпял наказание.


Към вчерашна дата, 10 юли, той е имал право да бъде на пътя като таксиметров водач. 


„Отиваме към дискриминация, ако кажем, че не може да упражнява тази професия. Като водач на лек таксиметров автомобил е минал всички технически прегледи преди месец, издадено му е удостоверение, че е психически годен. В момента проверяваме фирмата, която е направила психотеста, за да установим дали наистина се е явил. Предстои досъдебното производство да покаже дали в момента на инцидента той е бил на работа, обясни Писанов.


От КАТ предложиха редица мерки - да се засили контролът върху психологическото състояние на таксиметровите шофьори, всяка година водачът да предоставя свидетелство за съдимост, всяка година да се съставя запис за контролните точки в таксиметровата фирма, всички кандидат-шофьори да представят съдебно досие, както и да се завишат санкциите за превишено време на работа и по-кратка почивка.


„Браншът подкрепя всички идеи, като в момента се обсъжда идеята водачи на автомобили, хващани с над 1,2 промила алкохол, да нямат право да упражняват тази професия. Но тези мерки изискват повече време, защото първо трябва да получат политическа подкрепа”, каза Писанов.