Какво е състоянието на втората по големина гара в столицата – Подуяне?

Модернизират ключови гари в София. Подуяне, Казичане и Искър не са ремонтирани от години. Първият коловоз на гара Подуяне започнал работа през ноември 1917 г. Тя била ключова не само за вътрешните линии, но и защото се намира на международното трасе Париж-Истанбул.

През 30-те години на миналия век била разширена и преустроена по проект на архитект Панайот Калчев. Тогавашният кмет на София Владимир Вазов - брат на писателя Иван Вазов, открива новата гара заедно с павираната улица "Регентска" - днешният булевард "Мадрид".

Днес архитектурното бижу е овехтяло. Мазилката пада, а облицовката е загубила блясъка си. Преди 5-6 години е ремонтирана козирката на първи перон заради сериозни пукнатини. 

За да се запази автентичният вид на втората по големина гара в столицата е предвидено зданието и вграденият в чакалнята павилион да бъдат запазени и напълно реставрирани.

Националната компания "Железопътна инфраструктура" предвижда ремонт на три ключови гари в столицата - Подуяне, Казичане и Искър. Повече от 7 милиона лева са предвидени за модернизацията им.

Трите гарови комплекса са част от жп линията София-Пловдив, която е най-натоварената в страната. Миналата година през гарите са преминали над милион и половина пътници.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.

  1. Получавайте най-важното от деня в пощата си

    Имейл адрес