Оказва се, че това не е единичен случай, а порочна практика
Нова измама в мрежата. Докато решавате тест за интелигентност и си мислите, че е безплатно, ви отмъкват 6 лева с SMS.
Оказва се, че това не е единичен случай, а порочна практика.
"ГАЛЪП": Над 300 000 българи – жертви на измами в интернет
Сметката на Лъчезар набъбва, докато решава тест за интелигентност в интернет. Влиза в сайта през телефона си.
Идва и резултатът. И изненадата е, че тестът не е безплатен, а струва пари.
Мъжът се оказва абонат на сайт за игри и други приложения. Не знае как сайтът се е сдобил с телефонния му номер, при положение, че никъде не го е въвеждал.
Лъчезар не оставя нещата така и пише няколко мейла до сайта и до мобилния оператор. И успява да върне парите си.
"Ало" измамници "спечелиха" 5 милиона лева за 10 месеца (ВИДЕО)
Ужилените като него са стотици. Жалби има и в Комисията за защита на потребителите. И в Европейския потребителски център.
Практиката показва, че зад измамните сайтове стоят и българи и чужденци.
Санкционирани все пак има, обясняват от Комисията за защита на потребителите.
За да не попаднем в същия капан, експертите съветват да внимаваме, защото наглед безплатното, може да ни излезе солено.
От сайта излязоха с официално опровержение, в което се казва:
"Услугата „Тест за интелигентност” е регистрирана в Мобико от български мобилни оператори.Показаните във видеото сайтове, наистина са собственост на Мобико, но те са проектирани в съответствие с всички установени правила/ на сайта са изброени цените за предлаганите услуги и е предоставена пълна информация във връзка с ползването и работата на услугата/.
Компанията Мобико работи с външни рекламни доставчици за нашите услуги и конкретно в тази ситуация, нашата компания е жертва, а именно, ние се сблъскахме с измама от страна на странични рекламни доставчици, които незаконно използваха уязвими места на нашия сайт, за да увеличат изключително собствените си печалби . В момента тези уязвими места са напълно елиминирани.
Освен това, веднага след като нашата компания получи оплаквания от засегнати потребители, ние веднага замразихме плащанията към този рекламен доставчик, прекратихме сътрудничеството с него и проведохме пълен, отворен одит за коригиране на уязвимости в нашите услуги, в рамките на един ден. Също така нашата компания сътрудничи много тясно с мобилните оператори, в резултат на което, ние максимално помагаме да се идентифицират засегнатите потребители. Също така компенсираме загубите, претърпени от потребителите, дължащи се на измамата от страна на външния рекламен доставчик. Връщаме парите на клиентите, които се обръщат към нас, изключително от собствени средства, независимо от факта, че ние не сме получавали никакви плащания от партньори и оператори за трафик, за който в новините стана въпрос."
Целия репортаж гледайте във видеото.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.